+115
trampsy
anassbennis
StevenTheBest
billyglou
solidarnoscouser
Golden Midfield
Rosba
robbie fowler 80
torreskev9
humanbean
Luleroy
Mahiya
Antoine
scouser
Autumn319
Redknapp
Ricky
Randy
Ronan9
sam1284
ptitdjoss
Gate21
julien
gcgerrard
johntoshack
Anti-glazer
Pacheco
fencerdam
Hostile
taidit
reds56
DenisYNWA91
MerseysideRed
NataleLFC
anfieldman
morientes198
Howa
Electro'
deaunay
Ryo_Saeba
VikinGaulois
Smash'
liverbas
jay_zen
Gerrard100
Isa
Grease Novia
fatal
Stevi
Ruz
Novq
The Monk
reda-kun
rikku
jlb21
LFC145
Nakashendo
Rom141
Gian
bryan-003
casa762
Buddy
billy
pitou
Mr All Sunday
maxence
TheredS
fuctbyflams
Ant
WeAreLiverpool
rodofromparis
Manu-23
Jibung
crazyhorse
bob paisley 84
Kilkenny
toinou LFC
Vince
greg
ZeZapatiste
PHILDK
groplutseb
Feriel
Mersey
VoN
matlehulk
Horakhty
Juice
Marius
hagen reds fan
baby-liverpool
simon59
joker13
pablo
kikinou
rafa la bamba
Redboy
Ici Anfield
aurel
Julienggg le Cousserguois
RUSH86
Loverpool92
M'sieur l'marquis
Candy
ontour
Mam'Zelle Torres
ian rush 94
Jepigepo
steve nicol
Dexter69
Bugsy
thommo29
Brittanyred
dudule91 le serbe
smurf
119 participants
Rafael Benitez
ZeZapatiste- Messages : 747
- Message n°931
Re: Rafael Benitez
On est à Liverpool ou dans les faubourgs de Bagdad, là ?
The Monk- Messages : 272
- Message n°932
Autant j'ai de la sympathie pour le mouvement, autant bruler un drapeau américain, plus que démesuré, c'est grave, et c'est pas cela qui redorera notre blason, quelques jours après les commémorations du Heysel. Stupide.
Buddy- Messages : 266
- Message n°933
ZeZapatiste a écrit:On est à Liverpool ou dans les faubourgs de Bagdad, là ?
Dans les faubourgs de Bagdad.
Gian- Messages : 1548
- Message n°934
The Monk a écrit:Autant j'ai de la sympathie pour le mouvement, autant bruler un drapeau américain, plus que démesuré, c'est grave, et c'est pas cela qui redorera notre blason, quelques jours après les commémorations du Heysel. Stupide.
Clair, franchement ça m'a choqué. J'ai beau aimé le club, mais cette acte me reste en travers de la gorges... qu'on ne cherche pas a expliquer ça. Il y a des limites quand même.
Stevi- Messages : 237
- Message n°935
Ce n'est pas le départ de Rafa qui m'inquiète (pour moi il était en fin de cycle et ne povait faire mieux), ce sont les causes qui m'inquiètent le plus.
Je pense que d'ici une à deux semaines on va en savoir bien plus sur l'avenir du club, à savoir si SG ou Torres quittent le club alors ça va être la grande braderie, et quelques années de vaches maigres pour nous.
De toutes façons raisons de plus pour supporter encore plus ce club.
Je pense que d'ici une à deux semaines on va en savoir bien plus sur l'avenir du club, à savoir si SG ou Torres quittent le club alors ça va être la grande braderie, et quelques années de vaches maigres pour nous.
De toutes façons raisons de plus pour supporter encore plus ce club.
Stevi- Messages : 237
- Message n°936
Gian a écrit:The Monk a écrit:Autant j'ai de la sympathie pour le mouvement, autant bruler un drapeau américain, plus que démesuré, c'est grave, et c'est pas cela qui redorera notre blason, quelques jours après les commémorations du Heysel. Stupide.
Clair, franchement ça m'a choqué. J'ai beau aimé le club, mais cette acte me reste en travers de la gorges... qu'on ne cherche pas a expliquer ça. Il y a des limites quand même.
Arrétez de vous offusquer pour des actes symboliques, il n'y a pas mort d'hommes, tout le monde désire que les 2 guignols se casse c'est tout.
- Message n°937
Stevi a écrit:Gian a écrit:The Monk a écrit:Autant j'ai de la sympathie pour le mouvement, autant bruler un drapeau américain, plus que démesuré, c'est grave, et c'est pas cela qui redorera notre blason, quelques jours après les commémorations du Heysel. Stupide.
Arrétez de vous offusquer pour des actes symboliques, il n'y a pas mort d'hommes, tout le monde désire que les 2 guignols se casse c'est tout.
Allez acceptons tout! C'est juste que voir un drapeau américain bruler... ça me fait le même effet que pour certain lorsqu'ils voient un drapeau français bruler.
Enfin, j'arrête, c'est pas le sujet.
- Message n°938
Stevi a écrit:Arrétez de vous offusquer pour des actes symboliques, il n'y a pas mort d'hommes, tout le monde désire que les 2 guignols se casse c'est tout.
Boh t'as raison, c'est ptêt de l'humour. M'enfin les symboles, ce sont des symboles, comme dirait l'autre.
pitou- Messages : 1456
- Message n°939
Bon ben merci à Rafa pour tout ce qu'il à fait!
On commençait à monter un club avec des bases solides , tant au niveau du staff que de l'équipe première que de la formation , avec des gens qui aiment ce club et qui voulaient vraiment le voir tout en haut. Et voilà que des abrutis détruisent tout.
Rien n'est fini certes mais l'été va être long pour ce bateau sans capitaine qu'est le liverpool FC. Il y a eu une mutinerie apperrement , alors j'espère bien que l'équipage va un peu plus se sortir les doigts du cul que la saison passée , ils n'ont plus voulu de rafa..j'espère pour eux que l'avenir leur donnera raison
On commençait à monter un club avec des bases solides , tant au niveau du staff que de l'équipe première que de la formation , avec des gens qui aiment ce club et qui voulaient vraiment le voir tout en haut. Et voilà que des abrutis détruisent tout.
Rien n'est fini certes mais l'été va être long pour ce bateau sans capitaine qu'est le liverpool FC. Il y a eu une mutinerie apperrement , alors j'espère bien que l'équipage va un peu plus se sortir les doigts du cul que la saison passée , ils n'ont plus voulu de rafa..j'espère pour eux que l'avenir leur donnera raison
Brittanyred- Messages : 2178
- Message n°940
hagen reds fan a écrit:On croit que l'Espagnol, le droit de £ 16m, si cet été limogé, a été offert la moindre somme d'arrêter de fumer avec effet immédiat.
Je me demande qui a le plus besoin d'arrêter de fumer... la traduction automatique, sans doute.
pitou- Messages : 1456
- Message n°941
Gian a écrit:Stevi a écrit:Gian a écrit:The Monk a écrit:Autant j'ai de la sympathie pour le mouvement, autant bruler un drapeau américain, plus que démesuré, c'est grave, et c'est pas cela qui redorera notre blason, quelques jours après les commémorations du Heysel. Stupide.
Allez acceptons tout! C'est juste que voir un drapeau américain bruler... ça me fait le même effet que pour certain lorsqu'ils voient un drapeau français bruler.
Enfin, j'arrête, c'est pas le sujet.
+1 , surtout que je suis certain que ce n'est pas un message de haine contre tous les américains mais seulement contre ces 2 enculés
Gate21- Messages : 285
- Message n°942
anassbennis a écrit:
Voilà un post d'un supporter Américain de Liverpool en réaction aux manifs de cet apres midi
Burning the US Flag is wrong, it is not the Liverpool Way
We all dislike Tom Hicks and George Gillett, but burning the U.S. flag is out of order, there are thousands of Liverpool Supporters in the U.S.A. (Including myself) who are outraged by this. Watching our club being destroyed is already hard enough but now on top of it we now have to deal with this. The U.S. flag is a sacred symbol for all Americans and it is not fair to inflict this on us.
The picture shows three morons participating in the flag burning so we should not panic, every country has it’s morons (hey we have Hicks & Gillett) but we should still condemn this behaviour. Some of the media is reporting that Spirit of Shankly members were responsible for the flag burning however the march was not even organised by Spirit of Shankly so it is obvious they (the media) are using this story to fuel more flames.
@saveliverpoolfc is planning to organise a protest march on the 4th of July dubbed as LFC Independence Day to coincide with the US Independence Holiday. I have now publicly urged the group to reconsider this protest as all it will do is create more animosity.
The U.S.A. is not destroying Liverpool F.C. only Tom Hicks and George Gillett are.
NB:ça c'est dit
- Message n°943
Gate21 a écrit:anassbennis a écrit:
Voilà un post d'un supporter Américain de Liverpool en réaction aux manifs de cet apres midi
Burning the US Flag is wrong, it is not the Liverpool Way
We all dislike Tom Hicks and George Gillett, but burning the U.S. flag is out of order, there are thousands of Liverpool Supporters in the U.S.A. (Including myself) who are outraged by this. Watching our club being destroyed is already hard enough but now on top of it we now have to deal with this. The U.S. flag is a sacred symbol for all Americans and it is not fair to inflict this on us.
The picture shows three morons participating in the flag burning so we should not panic, every country has it’s morons (hey we have Hicks & Gillett) but we should still condemn this behaviour. Some of the media is reporting that Spirit of Shankly members were responsible for the flag burning however the march was not even organised by Spirit of Shankly so it is obvious they (the media) are using this story to fuel more flames.
@saveliverpoolfc is planning to organise a protest march on the 4th of July dubbed as LFC Independence Day to coincide with the US Independence Holiday. I have now publicly urged the group to reconsider this protest as all it will do is create more animosity.
The U.S.A. is not destroying Liverpool F.C. only Tom Hicks and George Gillett are.
NB:ça c'est dit
I totally agree!! Il a bien fait de remettre les choses à leur places. H&G ne signifie pas les USA...
Mr All Sunday- Messages : 1157
- Message n°944
Gian a écrit:I totally agree!! Il a bien fait de remettre les choses à leur places. H&G ne signifie pas les USA...
Juste la mentalité des patrons américains, qui n'ont aucun scrupule a se faire de l'argent sur le dos des gens.
- Message n°945
Mr All Sunday a écrit:Gian a écrit:I totally agree!! Il a bien fait de remettre les choses à leur places. H&G ne signifie pas les USA...
Juste la mentalité des patrons américains, qui n'ont aucun scrupule a se faire de l'argent sur le dos des gens.
Peut être mais pas tout le pays, il y a des citoyens qui n'ont rien a voir avec Liverpool. Il faut un peut arrêter de généraliser les américains. G&H détruisent Liverpool oui, mais les autres américains n'ont rien a voir.
Je suis d'accord, ils donnent une mauvaise image des USA... ils donnent l'images des chefs d'entreprises sans scrupules, et où le seul intérêt est le profit. Mais , bon c'est le business. Les choses fonctionnent comme ça désormais. Une entreprise cherchera toujours à faire le max de profit. C'est dure à entendre mais les entreprises qui investissent dans les clubs n'ont que pour objectif le profit et peut on vraiment les blâmer?
Mais bon, c'est devenu banal . Les clubs de foot sont achetés par des sociétés qui ne connaissent rien au foot. Et tant que ça continuera, le foot ne cessera de mourir.
L'été sera long... très très long mais bon... life goes on! Les obstacles sont là pour nous endurcir!
Dernière édition par Gian le Ven 4 Juin - 0:17, édité 1 fois
Marius- Messages : 182
- Message n°946
Parce qu'en France ils le font sur le dos de qui leur argent?Mr All Sunday a écrit:Gian a écrit:I totally agree!! Il a bien fait de remettre les choses à leur places. H&G ne signifie pas les USA...
- Message n°947
Beginning of the storm...
- Message n°948
Pacheco a écrit:si seulement il pouvait prendre avec lui quelque uns des danseuses espagnols qu'il nous a collé .....
Rassures-toi, Torres a peut-être joué son dernier match pour les Reds en avril 2010.
Pacheco a écrit:J'espère que cette bonne nouvelle boostera nos internationaux
Ca, pour être boostés... Ils vont bondir. Ils vont peu-être même rebondir. Ailleurs.
RUSH86 a écrit:Cela dit, maintenant que je vois que l'on se sépare d'un des meilleurs tacticiens en Europe, je me demande qui pour le remplacer ?
Par un autre tacticien du même niveau. Ca court les rues. Ou plutôt, on leur court après dans les rues.
RUSH86- Messages : 187
- Message n°949
Rafa méritait quand même de partir avec les honneurs (voire un tour d'honneur)
- Message n°950
1) Les propriétaires ont enfin tous les pouvoirs
2) Purslow, dont le métier est la finance, commence à prendre goût au pouvoir
3) Comme pour le stade, on commence un chantier quand on a les fonds, pas quand on en manque. Nouveau manager, nouveau staff, nouveaux joueurs : qui paye?
Le temps est à l'orage...
2) Purslow, dont le métier est la finance, commence à prendre goût au pouvoir
3) Comme pour le stade, on commence un chantier quand on a les fonds, pas quand on en manque. Nouveau manager, nouveau staff, nouveaux joueurs : qui paye?
Le temps est à l'orage...
- Message n°951
A moins que le manager suivant ne sache capter l'héritage de Rafa comme lui avait su le faire en CL avec l'équipe d'Houllier, je pense qu'on est parti pour un rétro-pédalage vers les 90's.
Un ricochet du départ d'Houllier avait été le départ d'Owen. Je pense que l'on va revivre la même chose d'ici août, mais peut-être avec plusieurs joueurs cette fois-ci.
Là, d'accord, pour sauver le club, il faut Mourinho.
Un ricochet du départ d'Houllier avait été le départ d'Owen. Je pense que l'on va revivre la même chose d'ici août, mais peut-être avec plusieurs joueurs cette fois-ci.
- Message n°952
Ouaip. Le pessimiste le plus absolu pourrait voir l'éclaircie au bout du tunnel, avec un club en Championship si ce n'est plus bas, une ardoise effacée et des Américains out. Cela dit, chuis un peu de l'avis du Marquis : Purslow a fait ses armes dans la finance d'entreprise (et pas de marché), donc ils doivent avoir une idée derrière la tête. Dans l'état actuel, ils ne peuvent pas espérer faire de bénéfices.
casa762- Messages : 854
- Message n°953
Mouais... pour un 19éme titre, faudra repassé !Brittanyred a écrit:A moins que le manager suivant ne sache capter l'héritage de Rafa comme lui avait su le faire en CL avec l'équipe d'Houllier, je pense qu'on est parti pour un rétro-pédalage vers les 90's.
On a passé une sale saison, préparez vous a vire l'enfer cette été !
Bugsy- Messages : 1379
- Message n°954
Electro' a écrit:thommo29 a écrit:
On vient de tirer un trait sur un très belle page de l'histoire du club avec un homme qui aura réussi, avec peu de moyens et des joueurs d'un niveau pas exceptionnel, à ramener le club au sommet du football européen, where it belongs.
Pas tellement d'accord, il suffit de faire un recap pour voir que les moyens il les a bien eu.
M'enfin, Ynwa Rafa.
S'il a eu les moyens, il se les a créé tout seul en vendant pour pouvoir acheter. Sinon, combien les Ricains ont-ils injecté depuis 2008 dans les transferts??? £2m. Et ils ne lui en proposaient que 6 pour cette année. C'est juste un manque de respect, je suis étonné qu'il n'ait pas claqué la porte comme à Valence, quand l'été dernier on lui a signifié qu'il n'aurait pas un sou pour les transferts.
On a des menteurs à la tête du club, Hicks n'a même pas honte de sa sortie récente dans les média, quand il disait que Rafa aurait je-ne-sais-combien de millions pour recruter.
Moi j'ai un gros sentiment d'inachevé... Ce qu'il y a de pire, c'est de nourrir des regrets....
- Message n°955
Following the departure of Rafael Bentez, Liverpoolfc.tv casts a look back over the Spaniard's six-year Anfield tenure.
June 16, 2004
Liverpool appoint Valencia coach Rafael Benitez as the 17th manager in their history.
July 26, 2004
First signing as boss, bringing in Josemi from Malaga for £2m.
August 10, 2004
Takes charge of his first competitive game, leading Liverpool to a 2-0 win over Grazer AK in the Champions League third qualifying round.
August 14, 2004
Endures his first difficult moment in the Anfield hot-seat, as Michael Owen departs for Real Madrid.
August 20, 2004
Makes one of the most significant double signings of his tenure with Xabi Alonso and Luis Garcia arriving from Real Sociedad and Barcelona respectively.
December 12, 2004
Masterminds a remarkable second-half fightback as Liverpool come from behind to beat Olympiacos 3-1 and thus qualify for the knockout stage of the Champions League.
January 13, 2005
Swoops to attain the services of Real Madrid striker Fernando Morientes for £6.3 million.
January 18, 2005
Suffers one of the most embarrassing results of his Liverpool career as Djimi Traore's bizarre own goal gives Championship side Burnley a 1-0 victory in the FA Cup third round.
February 27, 2005
Leads Liverpool to a 3-2 extra-time defeat to champions-elect Chelsea in the Carling Cup final at the Millennium Stadium.
April 5, 2005
Savours a moment to remember as Liverpool defeat a much-fancied Juventus team to secure a 2-1 advantage in the first leg of the Champions League quarter-final at Anfield - a victory that would eventually see them progress to the last four.
May 3, 2005
Anfield enjoys one of its greatest ever nights as Liverpool see off Chelsea by a 1-0 scoreline to clinch a place in the Champions League final in Istanbul.
May 25, 2005
Immortalises himself in Liverpool folklore by steering the Reds to a penalty shoot-out triumph over Ac Milan after trailing 3-0 at the interval.
July 4, 2005
Signs Pepe Reina from Villarreal for £6m.
July 7, 2005
Signs Peter Crouch from Southampton for £7m and keeps faith with the forward as he endures a barren run of 18 matches without finding the back of the net.
December 15, 2005
Liverpool secure a club record 11th clean sheet in a row in the World Club Championship semi-final against Deportivo Saprissa.
December 18, 2005
The Reds miss out on a first ever World Club title as they lose 1-0 to Sao Paolo in Tokyo.
January 27, 2006
Delights the club's supporters by re-signing Robbie Fowler on a free transfer from Manchester City.
March 21, 2006
Liverpool book a place in the semi-final of the FA Cup with a 7-0 demolition of Birmingham City at St Andrews.
April 22, 2006
Once again outwits Jose Mourinho in a semi-final as the Reds see off Chelsea 2-1 to book a place in the FA Cup final.
May 13, 2006
The Reds claim a seventh FA Cup success with another thrilling victory over West Ham. Benitez sees his side secure a trophy on penalties following a 3-3 draw for the second time in 12 months.
August 13, 2006
Liverpool win the Community Shield courtesy of a 2-1 triumph over Chelsea.
August 18, 2006
Signs Dirk Kuyt from Feyenoord for £9m.
January 9, 2007
Liverpool suffer an embarrassing 6-3 reversal at home to Arsenal in the Carling Cup. It comes just three days after the Gunners had knocked the Reds out of the FA Cup with a 3-1 victory.
February 20, 2007
Signs Javier Mascherano on loan.
February 21, 2007
Liverpool secure one of the finest victories in their rich European history, defeating reigning champions Barcelona 2-1 at the Nou Camp.
May 1, 2007
Benitez leads Liverpool to a second Champions League final in just three years in charge. The Reds once again beat Chelsea in the semi-final second leg at Anfield courtesy of a penalty shoot-out success.
May 23, 2007
Liverpool are beaten 2-1 by AC Milan in the Champions League final in Athens.
July 4, 2007
The Reds smash their transfer record to secure the signature of Atletico Madrid's Fernando Torres.
August 30, 2007
Pako Ayesteran leaves Liverpool.
September 1, 2007
The Reds beat Derby County 6-0 to top the Barclays Premier League for the first time since 2002-03.
November 6, 2007
Liverpool defeat Besiktas by an 8-0 scoreline to notch up the highest margin of victory in Champions League history.
December 11, 2007
Liverpool triumph 4-0 in Marseille to pull off mission improbable and qualify for the knockout stage of the Champions League.
February 19, 2008
Just three days after the ignominy of losing to Barnsley in the FA Cup, Benitez masterminds a 2-0 Champions League success over Italian giants Inter Milan.
February 29, 2008
Liverpool sign Javier Mascherano on a long-term deal.
April 8, 2008
The Reds overcome Arsenal in a breathtaking all-English Champions League quarter-final at Anfield.
April 30, 2008
Liverpool's run of semi-final triumphs over Chelsea comes to an end with a 3-2 extra-time defeat to the Blues in the second leg of their Champions League showdown at Stamford Bridge.
May 16, 2008
Sammy Lee returns to Liverpool as Assistant Manager. He fills the void left by Alex Miller.
July 28, 2008
Benitez swoops to sign Robbie Keane in a big money move from Tottenham.
August 8, 2008
The much-protracted move for Aston Villa's Gareth Barry collapses.
September 13, 2008
Benitez claims his first league victory over Manchester United as Liverpool triumph 2-1 at Anfield.
December 28, 2008
Liverpool finish the year top of the table following a 5-1 rout of Newcastle at St James' Park.
January 9, 2009
Benitez stuns his pre-Stoke Press Conference with a 'Facts' rant aimed at Manchester United boss Alex Ferguson.
February 2, 2009
Liverpool sell Robbie Keane back to Tottenham.
March 14, 2009
Liverpool re-invigorate their title challenge with a 4-1 drubbing of leaders Manchester United at Old Trafford. It follows hot on the heels of a 4-0 success over European giants Real Madrid.
April 14, 2009
The Reds' Champions League dream is brought to an end following an incredible 4-4 draw at Chelsea in the second leg of their last eight meeting.
May 24, 2009
Liverpool beat Tottenham 3-1 to end the season with their highest points tally since the inception of the Barclays Premier League. They finish the season as runners-up.
June 26, 2009
Glen Johnson arrives from Portsmouth to become the most expensive defender in our history.
August 5, 2009
Xabi Alonso joins Real Madrid.
August 7, 2009
Alberto Aquilani arrives from AS Roma.
October 17, 2009
Liverpool are beaten 1-0 at Sunderland in a game that is now infamous for the red beach ball.
November 4, 2009
Liverpool crash out of the Champions League at the group stage after being held to a 1-1 draw in Lyon.
December 15, 2009
Benitez guarantees Liverpool will finish in the top four.
January 13, 2010
The Reds' season takes another turn for the worse as they are beaten 2-1 after extra-time in an FA Cup third round replay at home to Reading.
April 8, 2010
Fernando Torres hits a brace on his last appearance of the season as Liverpool defeat Benfica 4-1 to march into the last four of the Europa League.
April 29, 2010
Diego Forlan scores a priceless away goal as Atletico Madrid progress to the final of the Europa League following a 2-2 draw in the last four second leg at Anfield.
May 2, 2010
Liverpool lose 2-0 at home to Chelsea, a result that ends our hopes of a top four finish.
May 9, 2010
The Reds are held to a goalless draw by Hull City. The game proves to be Benitez's last match in charge. Liverpool finish the season in seventh.
June 3, 2010
Liverpool announce that Rafael Benitez has left the club.
June 16, 2004
Liverpool appoint Valencia coach Rafael Benitez as the 17th manager in their history.
July 26, 2004
First signing as boss, bringing in Josemi from Malaga for £2m.
August 10, 2004
Takes charge of his first competitive game, leading Liverpool to a 2-0 win over Grazer AK in the Champions League third qualifying round.
August 14, 2004
Endures his first difficult moment in the Anfield hot-seat, as Michael Owen departs for Real Madrid.
August 20, 2004
Makes one of the most significant double signings of his tenure with Xabi Alonso and Luis Garcia arriving from Real Sociedad and Barcelona respectively.
December 12, 2004
Masterminds a remarkable second-half fightback as Liverpool come from behind to beat Olympiacos 3-1 and thus qualify for the knockout stage of the Champions League.
January 13, 2005
Swoops to attain the services of Real Madrid striker Fernando Morientes for £6.3 million.
January 18, 2005
Suffers one of the most embarrassing results of his Liverpool career as Djimi Traore's bizarre own goal gives Championship side Burnley a 1-0 victory in the FA Cup third round.
February 27, 2005
Leads Liverpool to a 3-2 extra-time defeat to champions-elect Chelsea in the Carling Cup final at the Millennium Stadium.
April 5, 2005
Savours a moment to remember as Liverpool defeat a much-fancied Juventus team to secure a 2-1 advantage in the first leg of the Champions League quarter-final at Anfield - a victory that would eventually see them progress to the last four.
May 3, 2005
Anfield enjoys one of its greatest ever nights as Liverpool see off Chelsea by a 1-0 scoreline to clinch a place in the Champions League final in Istanbul.
May 25, 2005
Immortalises himself in Liverpool folklore by steering the Reds to a penalty shoot-out triumph over Ac Milan after trailing 3-0 at the interval.
July 4, 2005
Signs Pepe Reina from Villarreal for £6m.
July 7, 2005
Signs Peter Crouch from Southampton for £7m and keeps faith with the forward as he endures a barren run of 18 matches without finding the back of the net.
December 15, 2005
Liverpool secure a club record 11th clean sheet in a row in the World Club Championship semi-final against Deportivo Saprissa.
December 18, 2005
The Reds miss out on a first ever World Club title as they lose 1-0 to Sao Paolo in Tokyo.
January 27, 2006
Delights the club's supporters by re-signing Robbie Fowler on a free transfer from Manchester City.
March 21, 2006
Liverpool book a place in the semi-final of the FA Cup with a 7-0 demolition of Birmingham City at St Andrews.
April 22, 2006
Once again outwits Jose Mourinho in a semi-final as the Reds see off Chelsea 2-1 to book a place in the FA Cup final.
May 13, 2006
The Reds claim a seventh FA Cup success with another thrilling victory over West Ham. Benitez sees his side secure a trophy on penalties following a 3-3 draw for the second time in 12 months.
August 13, 2006
Liverpool win the Community Shield courtesy of a 2-1 triumph over Chelsea.
August 18, 2006
Signs Dirk Kuyt from Feyenoord for £9m.
January 9, 2007
Liverpool suffer an embarrassing 6-3 reversal at home to Arsenal in the Carling Cup. It comes just three days after the Gunners had knocked the Reds out of the FA Cup with a 3-1 victory.
February 20, 2007
Signs Javier Mascherano on loan.
February 21, 2007
Liverpool secure one of the finest victories in their rich European history, defeating reigning champions Barcelona 2-1 at the Nou Camp.
May 1, 2007
Benitez leads Liverpool to a second Champions League final in just three years in charge. The Reds once again beat Chelsea in the semi-final second leg at Anfield courtesy of a penalty shoot-out success.
May 23, 2007
Liverpool are beaten 2-1 by AC Milan in the Champions League final in Athens.
July 4, 2007
The Reds smash their transfer record to secure the signature of Atletico Madrid's Fernando Torres.
August 30, 2007
Pako Ayesteran leaves Liverpool.
September 1, 2007
The Reds beat Derby County 6-0 to top the Barclays Premier League for the first time since 2002-03.
November 6, 2007
Liverpool defeat Besiktas by an 8-0 scoreline to notch up the highest margin of victory in Champions League history.
December 11, 2007
Liverpool triumph 4-0 in Marseille to pull off mission improbable and qualify for the knockout stage of the Champions League.
February 19, 2008
Just three days after the ignominy of losing to Barnsley in the FA Cup, Benitez masterminds a 2-0 Champions League success over Italian giants Inter Milan.
February 29, 2008
Liverpool sign Javier Mascherano on a long-term deal.
April 8, 2008
The Reds overcome Arsenal in a breathtaking all-English Champions League quarter-final at Anfield.
April 30, 2008
Liverpool's run of semi-final triumphs over Chelsea comes to an end with a 3-2 extra-time defeat to the Blues in the second leg of their Champions League showdown at Stamford Bridge.
May 16, 2008
Sammy Lee returns to Liverpool as Assistant Manager. He fills the void left by Alex Miller.
July 28, 2008
Benitez swoops to sign Robbie Keane in a big money move from Tottenham.
August 8, 2008
The much-protracted move for Aston Villa's Gareth Barry collapses.
September 13, 2008
Benitez claims his first league victory over Manchester United as Liverpool triumph 2-1 at Anfield.
December 28, 2008
Liverpool finish the year top of the table following a 5-1 rout of Newcastle at St James' Park.
January 9, 2009
Benitez stuns his pre-Stoke Press Conference with a 'Facts' rant aimed at Manchester United boss Alex Ferguson.
February 2, 2009
Liverpool sell Robbie Keane back to Tottenham.
March 14, 2009
Liverpool re-invigorate their title challenge with a 4-1 drubbing of leaders Manchester United at Old Trafford. It follows hot on the heels of a 4-0 success over European giants Real Madrid.
April 14, 2009
The Reds' Champions League dream is brought to an end following an incredible 4-4 draw at Chelsea in the second leg of their last eight meeting.
May 24, 2009
Liverpool beat Tottenham 3-1 to end the season with their highest points tally since the inception of the Barclays Premier League. They finish the season as runners-up.
June 26, 2009
Glen Johnson arrives from Portsmouth to become the most expensive defender in our history.
August 5, 2009
August 7, 2009
Alberto Aquilani arrives from AS Roma.
October 17, 2009
Liverpool are beaten 1-0 at Sunderland in a game that is now infamous for the red beach ball.
November 4, 2009
Liverpool crash out of the Champions League at the group stage after being held to a 1-1 draw in Lyon.
December 15, 2009
Benitez guarantees Liverpool will finish in the top four.
January 13, 2010
The Reds' season takes another turn for the worse as they are beaten 2-1 after extra-time in an FA Cup third round replay at home to Reading.
April 8, 2010
Fernando Torres hits a brace on his last appearance of the season as Liverpool defeat Benfica 4-1 to march into the last four of the Europa League.
April 29, 2010
Diego Forlan scores a priceless away goal as Atletico Madrid progress to the final of the Europa League following a 2-2 draw in the last four second leg at Anfield.
May 2, 2010
Liverpool lose 2-0 at home to Chelsea, a result that ends our hopes of a top four finish.
May 9, 2010
The Reds are held to a goalless draw by Hull City. The game proves to be Benitez's last match in charge. Liverpool finish the season in seventh.
June 3, 2010
Randy- Messages : 102
- Message n°956
Brittanyred a écrit:Following the departure of Rafael Bentez, Liverpoolfc.tv casts a look back over the Spaniard's six-year Anfield tenure.
June 16, 2004
August 20, 2004
...
August 5, 2009
...
June 3, 2010
Marrant comme les deux semblent liés... On les regrettera
M'sieur l'marquis- Messages : 869
- Message n°957
Pour moi, la page est tournée.
Il faut regarder devant et arrêter de se morfondre.
Je partage davantage l'avis de Kikinou et d'ici Anfield, que celui de Brittany red.
Rafa a été formidable en bien des points, mais il a aussi fait des erreurs; certaines passagères (recrutement) d'autres récurrentes ( management).
Je crois pourtant que sa dernière et plus grosse erreur a été de choisir Aquilani, que j'aime pourtant beaucoup, au détriment d'un attaquant.
Vu de l'extérieur, je pensais que Voronin ferait l'affaire, mais un technicien comme Benitez devait voire que ni N'gog, ni l'Ukrénien ne serait capable de remplacer Torres en cas de blessure.
Je partage davantage l'avis de Kikinou et d'ici Anfield, que celui de Brittany red.
Rafa a été formidable en bien des points, mais il a aussi fait des erreurs; certaines passagères (recrutement) d'autres récurrentes ( management).
Je crois pourtant que sa dernière et plus grosse erreur a été de choisir Aquilani, que j'aime pourtant beaucoup, au détriment d'un attaquant.
Vu de l'extérieur, je pensais que Voronin ferait l'affaire, mais un technicien comme Benitez devait voire que ni N'gog, ni l'Ukrénien ne serait capable de remplacer Torres en cas de blessure.
LFC145- Messages : 555
- Message n°958
Partagé par ce départ de Benitez...d"un coté il a fait de bonnes choses,de l"autre il a déconné par exemple en ne prenant pas un attaquant l'an dernier et des choix etranges.
Mais ces ricains la il faut vraiment les degager,c"est des ordures [img]/users/1111/10/89/18/smiles/421804.gif[/img]
Mais ces ricains la il faut vraiment les degager,c"est des ordures [img]/users/1111/10/89/18/smiles/421804.gif[/img]
Candy- Messages : 806
- Message n°959
M'sieur l'marquis a écrit:Pour moi, la page est tournée.
Oui, Bénitez a fait des erreurs, oui, le recrutement de certains joueurs fut parfois surprenant, oui, son management était parfois tout aussi surprenant, oui, la page est tournée. Mais c'est justement en regardant vers le futur que je suis très pessimiste.
Que va-t-il se passer maintenant? Pour ceux qui se veulent optimiste et qui sont "contents" que le chapitre Rafe se tourne, croyez-vous vraiment que G&H connaissent suffisament le football pour nous trouver un remplaçant digne de Liverpool FC? Même s'ils ne mettent en place qu'une solution temporaire (jusqu'à la vente du club), est-ce vraiment ce dont on a besoin pour préparer la saison prochaine? Quel nouveau manager acceptera de venir dans un club à la dérive? Quel nouveau manager digne de ce nom acceptera de venir dans un club où il n'aura pas d'argent pour le recrutement? Et si le nouveau manager a de l'argent pour le recrutement, pourquoi Rafa n'a-t-il pas pu en profiter? Et quel nouveau manager acceptera de venir dans un club où plusieurs des cadres sont annoncés partants?
Alors oui, M'sieur le marquis, j'accepte que Rafa parte. Mais son départ laisse la porte ouverte à ce que des incompétaents (G&H et leur équipe Purslow, Broughton et Cie) mette quelqu'un de médiocre à la place de Rafa (et ceci pour une relative courte durée).
Antoine- Messages : 558
- Message n°960
Non, nos 2 amelrloques ne connaissent rien au foot et ne trouveront pas de remplacent digne. En revanche, on a Broughton qui y connait quelque chose et peut nous trouver un bon coach avec de la bonne volonté.